2010. december 8., szerda

Küzdelem az áramért...


"Küzdelem az áramért..." nem egy utópisztikus gondolat, hanem most a valóság, csak nem a szó szoros értelmében...

Sűrűsödő programok mellett tegnap (talán) sikerült elintéznem, hogy be legyek regisztrálva az itteni áramszolgáltatónál…De ez nem itt kezdődött, mert múlthéten miután beköltöztem az albiba egy on-line formanyomtatványt töltöttünk ki Karcsival, hogy ez is meglegyen…Erre kaptam egy emailt másnap, hogy kell nekik az aktiváláshoz az ICP szám. (Ez tulajdonképpen egy felszereléskor adott sorszáma a helynek és az órának, de nem ez a lényeg) Ez a szám a számlán van rajta!!! Amit meg én még nem kaptam… És innen jön a gubanc, mert felhívtam a céget akitől bérelem a lakást, hogy kell ez a szám. Az ügyintéző mondta, hogy nekik ez a szám nincsen meg, de eddig sem kellett, adjam meg az előző bérlő adatait az alapján tudják majd lokalizálni az ingatlant. Így is tettem, de másnap jött vissza a mail, hogy ilyen ügyfelük nem is volt… :-) Egyre reménytelenebb, azért az egy jó dolog hogy mindez idő alatt azért áram van az albiban…Rákontrázva most már elmentem a céghez (albi közvetítőhöz), hogy találjunk valami megoldást… Így az ügyintéző hölgy felhívta a áramos céget, de az összes előző bérlő lediktálásával sem találták az ingatlant (ehhez persze hozzá kell tenni, hogy az első körben a telefonbeszélgetésnél az áramszolgáltató ügyfelese Christchurch-ben kereste az ingatlant, ami azért egy szigettel odébb van). De aztán jött…a MEGOLDÁS: odanyomta a kezembe a telefont, hogy csináljak egy új ügyfél regisztrációt… Hát egy 10-15 perces beszéd volt (egy viszonyleg halk telefonon, és mellettem persze más is beszélt még telefonon, szóval kicsit bolygatott volt a közeg), mert rengeteg adatot kellett lebetűznöm (mint például a nevem vagy Gigi nevét; az én nevem meg nem teljesen az angolszász rendszerre lett tervezve, szóval kicsit parázok, hogy a végén kijön a számla Kung Poo névre…), meg kellett születési idő, email, mérőóra állás stb… Mindez alatt a 10 perc alatt legalább 2 hetet öregedtem a megfeszített koncentráció miatt, hogy mindent jól adjak meg. (remélem sikerült :-) Hát ez durvább volt, mint egy bármilyen nyelvvizsga… De sikerült megbeszélnem az ügyintézővel meg rendes volt. Ha minden igaz akkor január elején jön postán az első számlám…(Bár így most azt is el kell intéznem, hogy az online regisztrációt érvénytelennek tekintsék…)

Tegnap ami még érdekes volt, hogy egy japán cikkből szedtem ki a koreai mintaterületem vulkánjainak az adatait (csak a táblázatok voltak angol nyelven), többek között a vulkánok neveit, mert azért azt jobban szeretem ha tudom hogy néven nevezni a vulkánokat, nem pedig számokkal illetni őket. Bár lehet, hogy a számok az alábbi esetekben talán még is csak jobbak, pl.: „Songsan Ilch'ulbong”; „Pyonggodorum”, „Chagundorimiorum”, „Kkakkuraegiorum” vagy „Chejudeahakkyo”….

Ma még volt egy tanszéki karácsonyi ebéd is…szóval van program rendesen, de ez mindig így van az ünnepek vagy egy hosszabb szünidő előtt…De most már megyek is, mert holnap reggel indulunk újra Auckland-be…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése