2010. december 12., vasárnap

Az utolsó hét kezdete...

Szóval az itteni vezetési tapasztalataimról…

Az, hogy az út másik oldalán közlekednek egész hamar megszokható dolog. Egyébként az utakon vezetve egész biztonságban éreztem magam, nem akartak lelökni az útról vagy nem száguldoznak… DE van egypár olyan dolog, ami szerintem ezeknél sokkal veszélyesebb és olykor rosszabb szituációt is eredményezhet (főleg a városban)…

Például ilyen (ha jól tudom, akkor a világon csak itt van ilyen), az hogy a kereszteződésnél a nagy íven forduló járműnek van elsőbbsége (ez igen zavaró dolog!)… vagy hogy a körforgalomba bekanyarodáskor indexelnek (többen), nem pedig hogy hol kanyarodnak ki (ezt pedig rendszeresen elfelejtik).

Ezek mellett ma sokat vásárolgattam (ma végre sikerült vennem konnektor átalakítót aljzatot, mert eddig vagy 6–7 boltban néztem, de hiánycikk… a bolt ahol sikerült ezt beszereznem: „Dick Smith” – ezt, ha van szabadidőtök érdemes szóról-szóra kiszótárazni)…Reggel kiérve az utcára két dologra lettem figyelmes: (1) Hömpölygő ember tömegre, akik a Warehouse-ba igyekeznek megvenni a közelgő a napsütötte karácsonyra a kellékeket. (2) a másik fele az ember tömegnek a környéken lévő zömmel kisegyházak által üzemeltetett közösségi házakba („templomok”) igyekezett. Itt amúgy zömmel zenés közösségi tevékenységet végeznek, néha szoktam hallani is hogy énekelnek….(reggelente amíg elsétálok a buszig, kb. 600 m, kb. 6-7 egyházi közösség épülete mellett megyek el, hihetetlen ez a diverzitás.)

És végezetül egypár képet a terepről és az északi szigetről… (hasonlókat már a facebook-ra múltkor töltöttem fel…De megunhatatlan ez a táj!!!!)


Mt. Ruapehu látképe, amely Új-Zéland egyik aktív vulkánja (2007-be tört ki utoljára). Ennek ellenére télen azért nagy síközponttá alakul át...




Mt. Ngauruhoe látképe a “Desert Road”-ról… (ez is utoljára 1977-be tort ki)



És egypár kép az aucklandi kutatási terepről… (a  “rossz” terepi körülményekről)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése