2011. január 16., vasárnap

A túra...

Gigi: 2x2 kerekű járgányunkkal neki is indultunk felfedezni a környéket!
A reggeli szendvicsgyártás, és 85 illetve 30 faktoros védelem felkenése után neki is vágtunk kicsiny túránknak, de előtte még gyorsan elszaladtunk bukósisakot venni, mert ugyebár itt kötelező. Először nagyon furcsa volt, de itt annyira természetesen hordja mindenki, hogy a végén már fel se tűnt, hogy a mi fejünkön is van egy ilyen izé…. Meg legalább védett az erős napsütéstől….
Szóval a hegyeknek vettük az irányt, legközelebb megyünk majd a tengerhez. Körülbelül 37 km-t tekertünk, ami önmagában még nem lenne kimerítő, de az utolsó 16 km-t, olyan szembe szélben (kb. 50 km/h) kellett tekerni, mintha végig hegymenetbe mentünk volna, iszonyatosan fárasztó, és kemény volt. (Sokszor olyan erős széllökésen jöttek, hogy szabályosan elfújt a bringámmal együtt) De ezt leszámítva nagyon jó volt kimozdulni, és kicsit felfedezni a környéket, hazaérni és felbontani egy jó üveg behűtött sört….
Konkrétan a Manawatu folyó szurdokát mentünk megnézni. Eredeti tervünk szerint végig bicóztunk volna a szurdokon áthaladó főúton, de olyan keskeny, olyan forgalmas volt, hogy a  halálfélelem kerülgetett, ahogy a derekamig érő szalagkorláton átnézve csak a folyó volt alattam, így miattam visszafordultunk, és végül inkább túráztunk egyet a szurdok mentén kiépített turistaösvényen.
Így hát nem is fecsérelem a szót, jöjjenek a képek.

Gigi a bukósisakjában"feszít" a Manawatu folyón (ez még Palmy-ban van, sőt a folyó egyik partja még Palmy, a másik pedig a Massey campus)

Manawatu folyó szurdokának bejárata
Szurdok alulról, de sajnos visszafordultunk...

"Falling rocks..."
A madaras sör névadója (Mr. Tui)

Az egyik infantilis közép európai...
...és a párja
Egyébként komolyra fordítva a szót: számos szép őshonos faj él itt ebben a mezőgazdaságilag "meddő" szurdokban. Szóval valami ilyesmi kép tárulhatott a Maorik vagy Cook elé, amikor megérkeztek...NZ jelképe is a képen, páfrány, amely fa nagyságúra nő meg...)

A szurdok egyik része felülről...

Gabor: Hát azért bicóinkra nem férne rá, hogy az Új-Zélandi Urológusok Szövetségének ajánlásával…

1. Gigi mászókulcsolása hibás gyakorlást igényel! A táj és Ti is szépek vagytok !

2. Apának igaza van :D
    Nagyon király víhíííí :) és örülök, hogy hallottam kicsit a hangotokat :)
    (Nándinak és Pének üzenem, hogy vegyetek fel skypon, hogy tudjunk már kommunikálni :))

csók

3. Szuper túra lehetett! Bolondosak vagytok!! :D
    Csak így tovább!

timon: -Vettem értettem! :)

4. Ja Gábor! A nyerget is be kell törni mint az asszonyt :)