2011. január 6., csütörtök

Beindult az élet


Elég rég jelentkeztünk már, mert hát előfordul hogy nem történik mindennap blogravaló esemény, ezért nem biztos hogy napi rendszerességgel tudunk írni, de azért reméljük nem lankad a figyelmetek.
Szóval örömmel jelentem, van munkám!
Hétfő este találomra elküldtem néhány hotelbe a jelentkezésemet, hátha akad valami, és fél órán belül jeleztek is, hogy épp embert keresnek housekeeping pozícióba. Ez a jól hangzó változata a takarító/szobalány/tedd ide-tedd oda munkának! Másnap mentem is egy kis interjúra, ami inkább egy laza beszélgetés volt, mint valami szigorú faggatás. Szóval nagyon barátságosak voltak.
Szó-mi-szó nem álmaim melója, de úgy vagyok vele, hogy kezdetnek jó lesz, napi 4-5 óra, mellette tudok angolozni, jogsit csinálni, esetleg elmenni itt valami képzésre, vagyis felkészülni majd egy komolyabb állásra, és hát nem mellékesen anyagilag is rendben leszek (nem „habzsi- dőzsi”, de kb.1000-1200 dollárból jól ki lehet jönni, kifizetni a tanfolyamokat, egy két utazásra félrerakni belőle). Szóval azért örülök ennek a lehetőségnek….

Napi Új-Zéland rovatunk – jogosítvány
Érdekes rendszere van itt a jogosítványszerzésnek és jelentősen olcsóbb is, mint otthon. Szóval 3 lépésből áll: első egy kressz vizsga, ami állítólag könnyebb mint otthon (na nekem nehezebb lesz, mert le kell fordítani az egészet), ha ezt teljesítetted kapsz egy gyakorló jogsit, mivel fél évig csak úgy vezethetsz, ha melletted olyasvalaki ül akinek van jogsija.(ez lehet bárki, bárkinek az autójával) .Ezután kell tenni még egy vizsgát (vezetési rutinból), majd kapsz egy olyan jogsit amivel egyedül csak délelőtt 10 óra előtt, és délután 5 után vezethetsz. 10 és 5 között ugyanaz a feltétel mint a gyakorló jogsinál. Ezzel azt hiszem max 18 hónapig min 3 hónapig vezethetsz, majd még egy vizsga és utána lesz teljes-jogú a jogsid. Így leírva kicsit komplikáltnak tűnik, de amúgy a gyakorlatban ez sokkal egyszerűbb. Szóval belevetem magam, és hát mivel majd autóvásárlást is tervezünk, a gyakorlás része is egyszerűbb lesz, bár lehet órákat venni, ami viszont drága. De ha a külön vezetés-órákat nem számítjuk, akkor vizsgákkal, kresz könyvvel, regisztrációval együtt 330 dollár ami kb. 50.000HUF.
Mára ennyit gondoltam, majd még jelentkezünk a héten!

1 megjegyzés: