2010. november 22., hétfő

Rangitoto-szigete...


Reggel korán kellett kelni, mert indultunk a kikötőben, hogy elérjük a kompot a Rangitoto szigetre. Ahol egy konferencia előtti terepbejáráson vettünk részt. Bár ahogy reggel felkeltünk el is kezdett esni, ami egészen addig tartott amíg kiszálltunk a kompból a szigeten… Ez a sziget kb. 600 éve emelkedett ki a tengerből, egy rövid vulkáni működés következtében, és ezzel a maga 600 évével a legfiatalabb vulkánja az Auckland vulkáni mezőnek…(Amint visszatértünk Palmerston North-ba töltök fel fényképeket a facebookra, mert nagyon sok szép helyen voltunk a kaldéráról a mangrove mocsárrig)

Ma egész sok emberrel ismerkedtem meg röviden összefoglalva (1) Új-Zélandon rengeteg német tanul valamelyik itteni egyetemre, mert ma vagy 4-5 emberrel futottam össze (az az egyik német odajött és kérdezte hogy francia vagyok-e az akcentusom miatt, én meg mondom magyar; J) itt amúgy szintem mindegy hogy magyar, német, spanyol, vagy svéd az ember, európai...(2) az itt is megvan a geológusok geográfusok közötti feszültségek/különbségek; (3) és furcsa módon itt sem kecsegtető a munkapiac egy szakmájában elhelyezkedni vágyó geográfusnak…

Eltelt az első napom Auckland-ban, és ez valóban egy nagyváros tele nyüzsgéssel bár ennek ellenére egy hasonló bárban kötöttünk ki, amint amilyenek százával sorakoznak a Balaton-parton partján…

2 megjegyzés:

  1. Mikor olvastam, hogy mész Rangitoto-szigetére, gondoltam majd írok, hogy ha van hely a tatyódban hozhatnál egy "kavicsot". Közben az is eszembe jutott, hogy mire megjegyzést írok, addigra Te már vissza is érsz. Fura ez az időeltolódás, de majd megszokom :D

    VálaszTörlés
  2. :-)

    Megyek holnapután is...akkor majd hozok egy "kavicsot"...

    VálaszTörlés