2011. július 10., vasárnap

Kenguruk földje....


Visszatértem a „kenguruk” „vombatok”, és a „McLeod”-ok földjéről. A transz Tasman utazás zökkenőmentes volt, bár volt egy kicsi feszültség egy esetleges vulkáni hamu csóva miatt, de egy elromlott féken kívül (ami miatt 4 órás késést eredményezett) „más” nem is történt. Még egy gondolat az utazáshoz, hogy Új-Zéland egyik legközelebbi szomszédjába mentem, bár az út így is 4.5 óra (csak a puszta repülőn töltött idő a várakozások nélkül) volt innen Palmy-ból. Ezzel csak annyi szerettem volna hangsúlyozni, hogy becsapós az Európára tájolt térkép, mert ott igen közelinek tűnnek egymáshoz, de azért mégis majd 3000 km….

A kedvence nézetem...
A konferencia maga, amire igyekezetünk az „International Union of Geodesy and Geophysics 2011 - Earth on the Edge: Science for a sustainable Planet” névre hallgatott. Ez a rendezvény a földtudományok marathon-ja, a maga embertelenül hosszú 2 hétes programjával. Na persze ebből csak egy hetet voltam…

Háttérben a konferencia központ "kiállító" része
Persze a konferencia mellett egy kicsi időt azért szántam (szántunk) a város felfedezésére, ami nekem kellemes meglepetést okozott. Igazából nem sok mindent vártam, szóval így nem volt nehéz. De az első benyomás az volt hogy Melbourne sokkal közelebb áll egy európai városhoz, mint pl. az új-zélandi városok. A városban mindig van élet a kb. 4 millió lakosa miatt. Persze itt is multikulti van, amiben a magyok is kiszakítani egy apró hányadot, kb. 65e-n élnek itt… Sajnos a városon kívül nem jártam, de Gigivel tervezzük egy utat arra felé a közeljövőben, mert sokkal több "dolog" és "tennivaló" van ebben a városban, mint ami ezeken a fényképeken látható.

A tábla szerint 25-e immigráltak ide Mo-ról és összesen 65-e élnek itt... (Sandridge Bridge)
Maga a CBD (minden valamire való itteni város központja a Central Business District) láttam vendégül a konferencia látogatóit. Egy hypersuper konferencia központ (kb. mint ha két otthoni plázát összetolnánk akkor kijönne az alapterülete a konferencia központnak). Hadd nem mondjam, pl. kijelzőkön mentek a programok mintha valami repülőtéren vagy vasútállomáson lettünk volna…

Yarra folyó partján sorakozó felhőkarcoló-kezdemények...


A központ a „revitalizált” Yarra folyó partján épült modern üveg és beton rengetegben dolgozó öltönyös és sushi-t ebédelő üzletember-tömeg között szinte alig tűnt fel, más külső bélyegeket hordozó kb. 5000 földtudománnyal foglalkozó résztvevő… 


A feliratot tessék nézni... :)

Victoria Market
Az egyik vasútállomás (Flinders Street Station)

A másik oldalról a városi nosztalgia villamossal, ami ingyenes...

Posta, egy kicsit más fényben... :)



1 megjegyzés: