2012. április 5., csütörtök

Na ki a barista a háznál? :)


Na a sok utazgatós bejegyzés után jöjjön egy kis személyeskedés is. 
Tekerjük is gyorsan vissza az időt decemberig, amikor is már annyira elegem lett a housekeepingeskedésből, hogy a nyaralásunk előtt szépen felmondtam. Lesz ami lesz alapon. Gondoltam kiélvezem a következő 2-3 hetet, aztán januárban kezdhetek aggódni, hogy mégis mit fogok  csinálni/dolgozni.
Természetesen nézegettem képzési lehetőségeket, de olyan irtózatosan drágák, főleg nekem, mivel nemeztöki tarifát kéne fizetnem, hogy a tanulás opció kiesett a lehetőségek közül. Nem akarok itt politizálni, de Kádár atyánk öröksége, az ingyenes oktatás ritka luxus. Becsüljük meg amíg tart, mert itt akkora kerek szemekkel néznek mikor mondom hogy otthon aki elér x pontot annak  ingyen jár a felsőoktatás. Még ha kell is valamennyivel hozzájárulni, nem súlyos dollárezrekkel. 
Na de ne  kanyarodjunk el. Komolyabb tanulás kilőve. Akkor mi a szösz legyen? Amellett hogy természetesen minden létező álláshirdetésre beadtam a jelentkezésemet. És ekkor bukkantam egy megfizethető barista tanfolyamra, ami nem mellékesen elég keresett „szakma”. Magyarul nem más mint „kávé készítő”, tudjátok azok akik azokkal a nagy ipari méretű komoly gépekkel finom capuccinót varázsolnak.
Közben mit ad Isten, behívnak interjúra az egyik kávézóba, na nem mint barista, hanem mint front of house staff (magyarul nem is tudom igazából lefordítani, mert nem igazán csak felszolgáló, de az egyszerűség kedvéért legyen most felszolgáló). Másnap jön is az e-mail hogy felvagyok véve. (akit érdekel a hely, íme a honalapjuk: http://www.cafecuba.co.nz/page/home.aspx) Egyik szemem sír a másik nevet. Mert mint kiderült vannak esti műszakok is, de  másfelől meg örültem hogy 1 hónap keresés után találtam munkát. Ennek már 1,5 hónapja. Röpül az idő, rengeteget dolgozok, és azóta szépen lassan engednek a kávégép mögé is, szóval már csak idő kérdése, és barista leszek.  Nem hiába csináltam meg a tanfolyamot. Ígyhát most munkával telnek napjaim, aminek köszönhetően röpül az idő!
A hely amúgy mindig tele van, valamiért imádják a vendégek. A kollégák aranyosak, a társaság fiatalos, panaszra semmi okom, egyedül az esti műszakok viselnek meg, nem szeretek 11 éjfél fele hazaesni, de ettől nagyobb bajom sose legyen. Végre teljes állásom van, és ami a legjobb hogy beosztásban dolgozok, amit mindig egy hétre előre tudok,  nem úgy mint tavaly, mikor az előző esti sms-ből tudtam meg mi lesz holnap.

És végezetül minden kedves kitartó olvasónknak Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánunk, és csak úgy mint  karácsonykor, egy, a kedélyeket felborzoló plakáttal. Az érdekessége amúgy, hogy évről évre ugyanaz az aucklandi anglikán egyház (http://stmatthews.org.nz/) feszegeti a határokat.

A lényeg a "lájlkolásban" van.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése