2013. január 9., szerda

Tongariro kitörés



Gigi jól összefoglalta a tavalyi év második felének legfontosabb eseményeit, bár egy kicsit megfelejtkezett egypár geológiai értelemben vett érdekes információról (ezzel most remélem nem vesztettünk el egypár nem földtudományos-hátterű olvasót). Ha ez megnyugtat valakit akkor ezek a geológiai infók azért szervesen kapcsolódnak a hazautunkhoz is, vagyis így kezdődött a hazaút. :) Két nappal indulásunk előtt augusztus 6-án hajnalban kitört az a Tongariro vulkán (északi része a „Mt. Doom”-nak a Gyűrűk Urából), amely közel 120 éve szunnyadt. Minden egy hajnali egy órakor megcsörrenő telefonnal kezdődőt, majd se perc alatt a terepjáróban találtam magam a Tongariro felé száguldva többedmagammal. Sikerült is elsőként a terepre érni, ahol egy nagy esős, ködös idő várt minket semmi kilátással. Szomorúságunkban elkezdtünk a hamut „sepregetni” mint jó vulkanológus hallgatók. Bár a sepregetés nem tartott sokáig a kitörés rövidsége miatt, így még aznap vissza is tértem Palmy-ba pakolni a táskánkat Gigivel, hogy minden helyén legyen a hazaút során.

Azóta Tongariro okozott még egy meglepetést, mert novemberben is kitört. Ezt már sikerült lencsevégre is kapni (sajnos nem nekem, mert én akkor nem voltam Új-Zélandon). A YouTube linken mindenki megnézheti a kitörést (megéri, kb. 1 perc után van a kitörés).





"Sepregetés" közben az 1-es főút mentén.


Nem menni sehova! Hamarosan jelentkezem a Mojave-sivatagi élményekkel, meg egy kicsi karácsonyi grillezéssel...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése