Mikor megigertem az Ausztral utunkat bemutato blogbejegyzest,
nem is gondoltam mekkora faba vagom a fejszem. A facebookra egyszerubb volt
felolteni a kepeket, mit ne mondjak. Na nem panaszkodok en itt, csak tenyleg
sok a foto, sok a megosztani valo gondolat, es elmeny. Ugyhogy tobb reszben fogom
"publikalni" az irottakat, egyszerre tul sok es tomor lenne.
Gabor bejegyzese arrol hogy megis mi a szoszt dolgozik, az
varat meg magara, de ami kesik nem mulik. Addig en szorakoztatlak kedves Olvaso.
Miota Uj-Zelandon elunk mindig is szerettunk volna ellatogatni
a szomszedba. Az meg kulon nyomott a latba hogy az eredeti tervek szerint kb. most augusztusig maradtunk volna itt. Ugyhogy az idei nyar volt az utolso eselyunk.
Az idopontban annyi volt a kikotes, hogy mindenkeppen Gabor
doktori dolgozatanak benyujtasa utanra kell esnie. Igy esett a dontes
marciusra, ami raadasul idojaras (osz eleje) szempontjabol is kedvezo odaat. Igy is iszonyatos hoseg volt, hatmeg ha nyaron mentunk volna. Januar kornyeken mar lehetett latni mikorra
lesz kesz a mu, igy el is kezdtuk nezegetni a repulojegyeket. Innen
Ausztraliaba, es ausztral belfodieket egyarant. A belfoldi utvonal lehetosegek
nagyvonalakban meghataroztak a tervunket. Egyetlenegy ugymond, "mindenkepp latunk kell" celunk
volt: az Ayers Rock. Azt leszamitva nem voltak konkret kikoteseink. Azt is
tudtuk egy honap alatt nem lehet bejarni az egesz orszagot. Ami nagy
szivfajdalom, de a tavolsagok elkepesztoek. Mi is csak utkozben
jottunk erre ra. Mas a terkepen, meg a googlemap-en nezegelodi, de mikor az
ember ott van, akkor az ugy üt! Ket latnivalo kozt nem volt ritka a 4-500km tavolsag. Vagy a kovetkezo benzinkutat jelzo tabla 300-zal kezdodik. Na de ne kanyarodjunk el ennyire, a tavolsag tema meg biztosan elo
fog jonni.
Jaj ezt nem tudom itt kihagyni! Beszedes terkepek. Azt hiszem magyarazatot nem nagyon kivannak. :)
Azt is tudtuk, hogy csakis autoval lehet eljutni mindenhova.
Tomegkozlekedes hianya, es lassusaga miatt csak nagyon limitaltak a
lehetosegek. "Sajnos" igy is csak a fo nevezetessegekre volt idonk es
modunk, mert sok helyre csakis 4x4-es autoval lehet eljutni, es annak berlesi
koltsege meghaladta a "budzsenket". Igy maradt nekunk a legolcsobb Toyota Yaris, meg a
Nissan Micra. Ezer millio fele es felszerelesu lakoautot lehet berelni, de sajnos aruk azoknak is eleg borsos, igy szintem maradt a legolcsobb megoldas, a jo oreg sator. Igy vegulis utunk a belfoldi repules+autoberles+kempingezes kombinacion alapult... Szerintunk a leghatekonyabb,
es legolcsobb modja Ausztralia felfedezenek.
Az utunk diohelyban a kovetkezokepp alakult. Par napot Victoria (VIC) allamban toltottunk, innen (Melbourne) elrepultunk Perthbe, Nyugat Ausztralia
kozpontjaba (Western Australia-WA), ahol
tettunk egy jo nagy kort, innen visszarepultunk
Melbourne-be, hogy aztan onnan kozvetlen tovabb repulhessunk Alice Springsbe, Ausztralia
kozepebe, a sivatagba (Northern Territory-NT). Onnan vissza Melbournebe, es
haza Uj-Zelandra. Phu, meg leirni is jo nagy kor, nemhogy bejarni...
Elojaroban ennyit. A kovetkezo bejegyzesekben igyekszek minden egyes allamban tett utrol reszletesen beszamolni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése